בלנד רובר חושבים גם על איכות הסביבה. כל הרכבים שלנו מופעלים בהתאם ליורו 6 -
המציבה תקנים מחמירים לכמות הגזי הפחמן הרעילים שרכב יכול לייצר.
באמצעות הטכנולוגיות המתקדמות ביותר, כל אחד מהרכבים שלנו יעניק לכם חווית נהיגה מושלמת, ובנוסף תשמרו על הסביבה בצורה מקסימלית.
המצאות טכניות עזרו להוריד את פליטות הרכב במהלך 15 השנים האחרונות. מאז שנת 2000 הצטמצמו מגבלות NOx עבור מנועי דיזל ב- 84% ועבור חלקיקים – ב-90%.
הטבלה שלהלן מתארת את הירידה:
2000 - יורו 3 | 2005 - יורו 4 | 2009 - יורו 5 | 2014 - יורו 6 | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
בנזין | דיזל | בנזין | דיזל | בנזין | דיזל | בנזין | דיזל | |
CO (גר'/ק"מ) | 2.3 | 0.64 | 1.0 | 0.50 | 1.0 | 0.50 | 1.0 | 0.50 |
HC (גר'/ק"מ) | 0.2 | 0.56 | 0.10 | 0.10 | 0.10 | |||
HC + NOx | 0.30 | 0.23 | 0.17 | |||||
NOx (גר'/ק"מ) | 0.15 | 0.5 | 0.08 | 0.25 | 0.06 | 0.18 | 0.06 | 0.08 |
PM (גר'/ק"מ) | ללא הגבלה | 0.05 | ללא הגבלה | 0.025 | 0.005 | 0.005 | 0.005 | 0.005 |
חיזור קטליטי סלקטיבי היא מערכת פעילה לטיפול בגז פליטה שממירה NOx לגזים מזיקים פחות ולמים. חברת יגואר לנד רובר אימצה את הטכנולוגיה, כדי להפחית משמעותית פליטות מזהמים ולעמוד בתקני יורו 6 שמתוארים למעלה. נוזל פליטות דיזל (DEF) מיוחד, המכונה לעתים AdBlue®, מאפשר זאת. DEF הוא תמיסת אוראה מימית (32.5% אוראה ו- 67.5% מים מזוקקים) שמוזרקת לתוך זרם הפליטות. התמיסה גורמת ליציאת אמוניה שמפרקת 98% מ- NOx למים וחנקן. נדרשת כמות קטנה מאוד של DEF כדי שהתהליך יהיה מוצלח.